Serial aesthetics: critic viewers and competent audiences

  • Paolo Bertetti
Keywords: Umberto Eco, serialty, audience

Abstract

Second answer to Andrea Bernardelli's starting article about Eco and the forms of serial narration.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abercrombie, N. – Longhurst, B., Audiences. A Sociological Theory of Performance and Imagination, London, Sage, 1998.

Calabrese, Omar, “I replicanti”, Cinema & Cinema 35-36, 1984: 25-39.

Eco, Umberto, Apocalittici e integrati. Comunicazioni di massa e teorie della cultura di massa, Milano, Bompiani, 1964.

Eco, Umberto, Il Superuomo di massa, II edizione accresciuta, Milano, Bompiani 1978.

Eco, Umberto, “Tipologia della ripetizione”, L’immagine al plurale. Serialità e ripetizione nel cinema e nella televisione, Ed. F. Casetti, Venezia, Marsilio, 1984: 19-36 (come “L’innovazione nel seriale” in Id., Sugli specchi e altri saggi, Milano, Bompiani, 1985: 125-146).

Eco, Umberto, “Invenzione narrativa e tecniche del discorso. Tra romanzo e Fiction TV”, Mondi seriali, Eds. G. Grignaffini, M.P. Pozzato, Milano, RTI-Reti Televisive Italiane, 2008: 315-28.

Eco, Umberto, “Le strutture narrative in Fleming”, Il caso Bond, Eds. O. Del Buono e U. Eco, Milano, Bompiani, 1965: 75-121 (ora in Eco 1978: 145-184).

Scaglioni, Massimo, Tv di culto. La serialità televisiva e il suo fandom, Milano, Vita & Pensiero, 2006.

How to Cite
Bertetti, P. (1). Serial aesthetics: critic viewers and competent audiences. Between, 6(11). https://doi.org/10.13125/2039-6597/2500
Section
In discussion: Ed. Niccolò Scaffai