Serial aesthetics: critic viewers and competent audiences
Abstract
Second answer to Andrea Bernardelli's starting article about Eco and the forms of serial narration.
Downloads
References
Abercrombie, N. – Longhurst, B., Audiences. A Sociological Theory of Performance and Imagination, London, Sage, 1998.
Calabrese, Omar, “I replicanti”, Cinema & Cinema 35-36, 1984: 25-39.
Eco, Umberto, Apocalittici e integrati. Comunicazioni di massa e teorie della cultura di massa, Milano, Bompiani, 1964.
Eco, Umberto, Il Superuomo di massa, II edizione accresciuta, Milano, Bompiani 1978.
Eco, Umberto, “Tipologia della ripetizione”, L’immagine al plurale. Serialità e ripetizione nel cinema e nella televisione, Ed. F. Casetti, Venezia, Marsilio, 1984: 19-36 (come “L’innovazione nel seriale” in Id., Sugli specchi e altri saggi, Milano, Bompiani, 1985: 125-146).
Eco, Umberto, “Invenzione narrativa e tecniche del discorso. Tra romanzo e Fiction TV”, Mondi seriali, Eds. G. Grignaffini, M.P. Pozzato, Milano, RTI-Reti Televisive Italiane, 2008: 315-28.
Eco, Umberto, “Le strutture narrative in Fleming”, Il caso Bond, Eds. O. Del Buono e U. Eco, Milano, Bompiani, 1965: 75-121 (ora in Eco 1978: 145-184).
Scaglioni, Massimo, Tv di culto. La serialità televisiva e il suo fandom, Milano, Vita & Pensiero, 2006.
Copyright Notice
You are free to copy, distribute and transmit the work, and to adapt the work. You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).