To End All Good News: Emotive Opinionatores, Arrogant Experts, and Group Ideologues
Abstract
In this paper I will be dealing with two major arguments: a) an emancipated thinking is not just one that liberates itself from the baseless authority of others, but also and fundamentally one which is known to subject itself to patient self-criticism, persistent deepening and intricate dialogue with different perspectives; such a way of thinking is menaced by the impoverishment of the use of language in contemporary media b) along with the technical question of how to transmit information products more and more rapidly, we need to develop a symmetrical concern for the development of critical points of view, of reasonable approaches to the problems, of prudent scepticism, illustrated pessimism and meditative prudence.
Downloads
Riferimenti bibliografici
Mumford, L. (2018). Técnica e civilização. Lisboa: Antígona.
Postman, N. (1993). Tecnopolia. Quando a cultura se rende à tecnologia. Lisboa: Difusão Cultural.
Postman, N. (2000). Building a Bridge to de 18th Century, New York: Vintage Books.
Ricoeur, P. (1986). Du texte à l’action, Paris: Seuil.
Tavares, Gonçalo M. (2018). Futebol, palavras e ecrãs. Público, 30.06.2018, 7.
Gli Autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
a. Gli Autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla Rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa Rivista.
b. Gli Autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa Rivista.
c. Gli Autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poichè può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).